اطلاعات جدید در مورد ویندوز 7

شرکت مایکروسافت اطلاعات جدیدی را در مورد سیستم عامل ویندوز 7 منتشر کرد.
به نقل از پی سی ورلد، 22 اکتبر یعنی حدود سه ماه دیگر به عرضه رسمی این نسخه از ویندوز باقی مانده است. اولین نسخه بتای ویندوز 7 در ماه فوریه گذشته عرضه شده بود و نسخه ما قبل نهایی یا RC آن از ماه می در دسترس قرار گرفت.

در حالی که امکان استفاده از نسخه بتای ویندوز 7 دیگر وجود ندارد، اعتبار نسخه RC تا 15 آگوست برقرار است.
بنا بر اعلام مایکروسافت ویندوز 7 در شش نسخه مختلف عرضه می شود. این نسخه ها عبارتند از OEM, Home Basic, Home Premium, Professional, Enterprise و Ultimate. البته همه این نسخه ها به طور عمومی در بازار عرضه نمی شوند و مایکروسافت بیشتر برای بازاریابی نسخه های Home Premium و Professional تلاش خواهد کرد. 

 


یک نسخه دیگر که فاقد مرورگر هست نیز در بازار اروپا عرضه می شود تا مایکروسافت از اتهام انحصار طلبی تجاری مصون نگاه دارد.
تمامی ویژگی ها و امکانات طراحی شده برای ویندوز 7 در تمامی نسخه ها موجود خواهد بود، اما برخی از آنها برای کاربران نسخه خانگی ویندوز به صورت قفل شده بوده و کاربران برای دسترسی به آنها موظف به پرداخت پول و استفاده از یک نرم افزار به روز رسان هستند.
کاربران نسخه های قبلی ویندوز اعم از ویستا و XP برای ارتقا به ویندوز 7 نسخه خانگی و حرفه ای به ترتیب باید 50 و 100 دلار بپردازند. البته این قابلیت تنها برای کاربران ویندوز در آمریکا، کانادا و ژاپن در دسترس است. این خدمات در آمریکا و کانادا تا 11 جولای و در ژاپن تنها تا 5 جولای در دسترس است.
کاربران نسخه های 32 بیتی ویندوز برای مهاجرت به نسخه 64 بیتی باید ویندوز 7 را از اول و به طور کامل نصب کنند.
پس از گذشت این مدت ارتقاء به نسخه های خانگی و حرفه ای ویندوز 7 تنها با پرداخت 120 و 200 دلار ممکن خواهد بود. از 22 اکتبر نیز که ویندوز 7 برای عموم عرضه می شود این خدمات نیز دیگر در دسترس نخواهد بود.
هزینه خرید نسخه خانگی یا Home Premium ویندوز 7 از بازار به طور جداگانه معادل 200 دلار، نسخه حرفه ای یا Professional Edition معادل 300 دلار و نسخه Ultimate معادل 320 دلار خواهد بود.
رایانه هایی که قادر به اجرای ویندوز ویستا هستند با ویندوز 7 نیز سازگاری خواهند داشت.
حداقل ویژگی های سخت افزاری برای اجرای ویندوز 7 شامل پردازنده‌های 32 یا 64 بیتی، یک گیگابایت حافظه 32 بیتی یا 2 گیگابایت حافظه 64 بیتی، هارد دیسک 16 گیگابایتی و داشتن نرم‌افزار دایرکت ایکس 9 می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد