اسکنرهای سه بعدی


اسکنرهای سه بعدی، پیش نیاز بسیاری از پروژه‌های چاپ سه بعدی هستند و کاهش قیمت این ابزار ارزشمند افراد و صنایع بیشتری را به سمت چاپ سه بعدی سوق می‌دهد. 




به گزارش ایتنا از فارس به نقل از اینگجت چند ماه پیش بود که MakerBot یکی از پیشتازان عرصه چاپ سه بعدی، جدیدترین اسکنر سه بعدی خود را روانه بازار کرد. در آن زمان صحبت از این بود که این اسکنر جدید، دوران اسکنرهای سه بعدی گران قیمت را پشت سر گذاشته و این نوید را می داد که اسکنر سه بعدی ۱۴۰۰ دلاری ساخت این شرکت، تاثیر مثبتی بر همگانی شدن این صنعت، خواهد داشت.

اما اینک تنها پس از گذشت چند ماه ۳D Systems اسکنر سه بعدی خود را با قیمتی به مراتب پایین‌تر به بازار عرضه کرده است.

شرکت ۳D Systems، اسکنر سه بعدی سِنس (Sense) را با قیمت ۳۹۹ دلار، یعنی ۱۰۰۰ دلار پایین تر از مدل یادشده آماده ورود به بازار کرده است.

اسکنر ساخت این شرکت، یک مزیت اساسی نسبت به اسکنر رومیزی دیجیتالایزر دارد؛ Sense یک اسکنر دستی است، به عبارتی، هیچ محدودیتی در اسکن اشیا ندارد و کل یک اتاق را می‌توان به کمک آن اسکن کرد، در حالی که دیجیتالایزر یک اسکنر رومیزی محسوب می شود، و تنها اشیایی را می‌توان توسط آن اسکن کرد که در بر روی سینی مخصوص آن جا بگیرند.

اسکنرهای سه بعدی، پیش نیاز بسیاری از پروژه های چاپ سه بعدی هستند. این دستگاه ها یک کاربرد اساسی و ساده دارند. توسط آن‌ها اشیای فیزیکی تبدیل به مدل های سه بعدی دیجیتالی می‌شوند و سپس افراد می‌توانند بعد از اصلاح یا بهینه کردن این مدل‌ها، آن ها را به کمک چاپگرهای سه بعدی دوباره چاپ کنند.

کاهش قیمت این ابزار ارزشمند، آن هم تا این حد، افراد و صنایع بیشتری را به سمت چاپ سه بعدی سوق می‌دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد